CO ROBIMY?
- Jesteśmy dostępni. Tworzymy zespół, który jest wśród uczniów, rozmawia, zauważa, interesuje się nimi i ich sprawami, słucha, gdy jest dobrze i gdy jest trudno, aby wesprzeć.
- Rozmawiamy z wychowawcami i nauczycielami o mocnych stronach uczniów i obszarach wymagających wsparcia.
- Obserwujemy uczniów w czasie wolnym i podczas zajęć, aby wspierać proces grupowy i rozwój indywidualny.
- Prowadzimy warsztaty dla klas w zakresie umiejętności społecznych, umiejętności uczenia się, rozwoju osobistego i ścieżki zawodowej oraz zgodnie z bieżącymi potrzebami grupy.
- Badamy uczniów pod kątem umiejętności społecznych, edukacyjnych i preferencji zawodowych.
- Wspieramy uczniów podczas zajęć specjalistycznych indywidualnych i w małych grupach zgodnie z rozpoznanymi potrzebami, a także podczas lekcji w klasie.
- Wspieramy rodziców w rozumieniu trudności edukacyjnych i emocjonalnych dzieci oraz w planowaniu systemowego wsparcia w rozpoznanych potrzebach. Omawiamy postępy, wskazujemy mocne strony i obszary do pracy.
JAK TO ROBIMY?
Badania:
- dojrzałości szkolnej – wszyscy kandydaci do klasy zerowej i pierwszej,
- logopedyczne – poziomu rozwoju kompetencji językowych uczniów szkoły podstawowej kl. 0-3,
- rozwoju umiejętności edukacyjnych i społecznych (w odniesieniu do badania dojrzałości szkolnej),
- inteligencji wielorakich – w celu określenia silnych stron i najważniejszych obszarów potencjalnego rozwoju – wszyscy uczniowie klas 7,
- preferencji i predyspozycji zawodowych – w celu przygotowania uczniów do podjęcia decyzji o wyborze kierunku dalszego kształcenia – wszyscy uczniowie klas 8.
Zajęcia specjalistyczne:
- korekcyjno-kompensacyjne – usprawniające percepcję i pamięć wzrokową, słuchową, koncentrację uwagi, poprawiające umiejętności ortograficzne i grafomotoryczne,
- psychoedukacyjne – indywidualne wsparcie i rozmowy pedagoga/psychologa
w sytuacjach trudnych dla dziecka, - logopedyczne – terapia w zakresie wymowy, słuchu fonemowego (różnicowania dźwięków mowy), sprawności motorycznej aparatu artykulacyjnego, umiejętności komunikacyjnych,
- o charatkterze socjoterpeutycznym – w małych grupach, rozwijające umiejętności społeczne,
- terapia integracji sensorycznej – kształtowanie przez ruch i dotyk podstawowych doświadczeń sensorycznych,
- zajęcia rewalidacyjne dla uczniów z orzeczeniem,
- wsparcie nauczyciela współorganizującego proces kształcenia podczas zajęć w klasie.
Kontakt
- Zapraszamy do wcześniejszego umówienia spotkania w sprawie konsultacji lub porady.