Main Menu

Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Our school

KLASA 2

zad. 1. Siedem kanapek kosztuje 21 zł. Ile trzeba zapłacić za 10 takich kanapek? 

zad. 2. Gdy od pociągu towarowego odczepiono 14 wagonów służących do przewozu węgla, zostało w nim jeszcze 11 wagonów do przewozu cementu. Z ilu wagonów początkowo składał się ten pociąg? 

zad. 3. Po zakończeniu treningu koszykówki okazało się, że tytuł króla strzelców przypadł Adamowi. Drugie miejsce zajął Jurek, który uzyskał o 23 punkty mniej od Adama, a trzecie Zbyszek, który zdobył 124 punkty, o 18 punktów mniej od Jurka. Ile punktów zdobył Adam, a ile Jurek? 


KLASA 3

Zad 1. W pewnej klasie 50% uczniów gra w koszykówkę, 40% w tenisa, 10% uprawia obydwie gry. Jaka część klasy nie uprawia ani koszykówki ani tenisa?

Zad 2. Paweł jest dwa razy starszy od Piotra, a Piotr jest trzy razy starszy od Jakuba. Jakub ma 4 lata. Ile lat ma Paweł?

Zad 3. Mój zegarek spóźnia się o dwie minuty na godzinę. Jest właśnie południe i ustawiłem go na dokładny czas. Po jakim czasie jego opóźnienie wyniesie 1 godzinę?


KLASA 4

Zad 1. W hurtowni owoców były trzy gatunki jabłek: I po 15 zł za skrzynkę, II po 14 zł za skrzynkę i III po 11 zł za skrzynkę. Właściciel sklepu kupił 8 skrzynek jabłek I gatunku i 4 skrzynki II gatunku. Ile zapłacił? Ile skrzynek mógłby kupić, gdyby za całą sumę kupił najtańsze jabłka?

Zad 2. Pan Kowalski jechał do Krakowa przez 3 godziny ze średnią prędkością 68 km/h. Droga powrotna do domu trwała 4 godziny. Jak daleko od Krakowa mieszka pan Kowalski? Z jaką średnią prędkością jechał w drodze powrotnej do domu?

Zad 3. Cena kury to 10 zł. Pająka wyceniono na 40 zł, a pszczołę na 30 zł. Jaka według tych zasad wyceniania będzie cena psa?


 KLASA 5

Zad 1. 10  kwietnia  dokładnie o  godzinie 12:00 nastawiono stary zegar wskazówkowy.  Zegar śpieszy się 6 minut na dobę. Którego dnia i  o której godzinie ten zegar znowu pokaże dokładną godzinę?

Zad 2. Ekscentryczny  milioner przyszedł  do banku i poprosił o  wypłacenie z jego konta  1 mln złotych w monetach jednogroszowych.  Ile ciężarówek o ładowności 10 t musiałby zamówić  milioner, aby przewieźć wypłacone monety? Do obliczeń  przyjmij, że moneta jednogroszowa waży 2 gramy.

Zad 3. Agata,  Bartek, Czarek  i Diana zbierali  kasztany. Kiedy Agata przełożyła  do koszyka Bartka 15 kasztanów, a  Bartek przełożył 12 kasztanów do koszyka  Czarka, ten zaś 9 kasztanów dał Dianie, która  5 kasztanów oddała Agacie, to okazało si ę, że wszyscy  mają po 36 kasztanów. Oblicz, ile początkowo kasztanów miało  każde dziecko


 KLASA 6

Zad.1. W autobusie było 40 pasażerów. Na pierwszym przystanku wysiadło trzy piąte liczby pasażerów i wsiadło 5 pasażerów, na drugim przystanku wysiadło dwie siódme liczby pasażerów i wsiadło 6 pasażerów. Ilu pasażerów jechało dalej? 

Zad. 2. Pewien bankowiec zapomniał jakie są 2 ostatnie cyfry dziesięciocyfrowego kodu do sejfu. Pamiętał tylko 8 pierwszych cyfr: 20002001XX. Pamiętał także, że cały numer jest liczbą podzielną przez 15. Jaki mógł być numer tego kodu? Podaj wsszystkie możliwości. 

Zad. 3. Rowerzyści pokonali w ciągu 5 dni trasę 320 km. Przez pierwsze 3 dni przejechali 0,6 całej trasy, a czwartego dnia trzy czwarte długości drogi pozostałej do przebycia. Ile kilometrów pokonali rowerzyści piątego dnia? 


KLASA 7

Zad 1. Samochód osobowy przebył drogę 120 km w czasie 75 minut. Prędkość średnia busa na tej samej trasie wyniosła 80 h/ km . O ile krótszy był czas przejazdu tej drogi samochodem osobowym od czasu przejazdu busem? Zapisz obliczenia.

Zad 2. Adam zamówił bukiet złożony tylko z goździków i róż, w którym goździków było 2 razy więcej niż róż. Jedna róża kosztowała 4 zł, a cena jednego goździka wynosiła 3 zł. Czy wszystkie kwiaty w tym bukiecie mogły kosztować 35 zł? Uzasadnij odpowiedź.

Zad 3. Paweł wyciął z kartonu trójkąt prostokątny ABC o przyprostokątnych 12 cm i 16 cm (rysunek I). Następnie połączył środki dłuższej przyprostokątnej i przeciwprostokątnej linią przerywaną równoległą do krótszej przyprostokątnej, a potem rozciął trójkąt ABC wzdłuż tej linii na dwie figury. Z tych figur złożył trapez PRST (rysunek II). Oblicz różnicę obwodów trójkąta ABC i trapezu PRST. Zapisz obliczenia.

Obraz 1


KLASA 8

Zad 1. Jeden kwadrat ma bok kwadratu x(x>0),a drugi bok o 2 jednostki dłuższy. Zapisz wyrażenie które opisuje sumę pól tych kwadratów.

Zad 2. Wyrażenie 103+105 zapisz w postaci iloczynu.

Zad 3. Drzewo rzuca cień trzy razy dłuższy od cienia dorosłego człowieka o wzroście 176 cm. Oblicz wysokość drzewa.


Back to top